Brev:
Undvære natflaske?
25. december 2007
Alder:
9 mdr.
Undvære natflaske?
Kære Netsundhedsplejerske
Glædelig jul!
Vores søn på knap 9 mdr får en flaske mme om natten oftest mellem kl. 2 og 4. Mit spørgsmål er hvornår han kan undvære den?
Lidt om hans rytme og madindtag i løbet af dagen:
Han vågner ca. ved 6 tiden og får herefter en portion havregrød (1 dl gryn+2 dl vand samt mme i kop). Er i dagpleje og sover fra 8-9. Får til formiddag en banan/frugtgrød og lidt brød. Får til middag rugbrødshapser og er god til at spise disse. Sover ca. 2-3 timer. Får en portion øllebrød om eftermiddagen og til aftenmad grøntsagsmos med kød eller fisk. Han drikker mme i kop og får ca. 50-75 pr. måltid. Han kommer i seng kl. 19 og tilbydes en flaske mme inden, men afviser den. Inden vi går i seng tilbyder vi igen en flaske som han også afviser. Vågner mellem kl. 2 og 4 og vi forsøger at tilbyde vand af kop, men han afviser og er meget urolig.
Vi forsøger også nogle gange at tage ham over til os i sengen, men han er fortsat urolig. Han falder først i søvn, når han har fået sin flaske! Det skal lige siges, at han ofte vågner i løbet af natten og skal have sutten, men falder som regel hurtigt i søvn igen, undtagen når han vil have flasken.
Kan han rent fysiologisk undvære sin natflaske?? Vi er efterhånden ved at være godt trætte i det lille hjem, jeg startede med at arbejde da han var 6 mdr og han har kun sovet igennem 2 nætter i alt!??